Hem /
Frågor och Svar
Här ger vi svar på de vanligaste frågorna kring våra produkter i vår webbshop samt köp- och leveransfrågor. Hittar du inte svar på just din fråga är du välkommen att höra av dig till oss på order@skyltfabriken.se
Skyltar
Alla skyltar går att montera utomhus, även om aluminium-komposit är det mest tåliga materialet av de valbara.
Du kan välja mellan plast, aluminiumkomposit, laserply eller dekal (klistermärke), beroende på vad skylten ska användas till och var den ska sitta.
Det finns flera olika fästanordningar att välja mellan beroende på material. Klicka på Monteringsanvisningar nedanför skylten på produktsidan och läs hur du monterar din skylt.
- Dubbelhäftande tejp
- Skruvhål
- Självhäftande (dekaler)
Ett enhetligt bildspråk för sortering av avfall etableras i Norden. Samma symboler ska finnas på förpackningar såväl som i soprum, på återvinningsstationer och återvinningscentraler. Det gör det lätt att sortera rätt, vilket gör miljön till vinnare.
För att driva samarbetet vidare har de kommunala avfallsorganisationerna i Danmark, Island, Finland och Sverige nu registrerat en gemensam förening: EUpicto.
Källa: https://www.sverigesorterar.se/om-skyltsystemet/eupicto/
Alla skyltar har två (2) års garanti. Livslängden blir längre ju mer du underhåller din skylt.
Köp- och leveransfrågor
Du kan betala med kort, swish eller via Klarna (endast för privatpersoner).
Enligt distanshandelslagen har du som privatkund rätt att ångra dig och returnera varan inom 14 dagar. Den ska då skickas tillbaka till oss i samma skick som den var i när du fick den/dem samt i samma förpackningen som den skickades i. Kontakta oss på order@skyltfabriken.se, beskriv ditt ärende och ordernummer så hjälper vi dig.
Den ångerrätt som föreskrivs i lagen om distansavtal gäller inte när en person i egenskap av företagare ingår ett avtal med ett annat företag. Inte heller finns det någon annan lag som skulle kunna ge dig ångerrätt och detta beror på att du ingått avtalet i egenskap av just företagare.
Vi vill såklart att du som kund ska bli så nöjd som möjligt, även om du behöver reklamera någon produkt. Ta kontakt med oss på order@skyltfabriken.se, beskriv ärendet och ditt ordernummer, så hjälper vi dig.
Produkterna skickas till den adress du angivit i beställningen. Behöver du byta adress? Kontakta oss på order@skyltfabriken.se så löser vi det.
Leveransen skickas hem till dig eller till närmsta ombud, om leveransen blir större än vad som passar i en brevlåda.
Din order lämnas in till posthantering efter 5-7 arbetsdagar.
Kolla först att du har uppgett rätt information till oss eller om utlovad leveranstid har passerat. Om du har uppgett rätt information och leveranstiden har passerat så kontakta gärna vår kundservice på order@skyltfabriken.se så hjälper vi dig.
Du når oss enklast på order@skyltfabriken.se